۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۳

نیکزاد:

قلم متعهد "فردی" فرهنگ ایثار را ترویج داد/برگزاری یادبود سالانه برای نویسنده انقلابی

قلم متعهد "فردی" فرهنگ ایثار را ترویج داد/برگزاری یادبود سالانه برای نویسنده انقلابی

اردبیل - خبرگزاری مهر: استاندار اردبیل گفت: قلم متعهد نویسنده انقلابی امیر حسین فردی توانست فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد ظهر پنج شنبه در مراسم یادبود امیر حسین فردی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار تنها در سایه نوشته ها و آثار نویسندگان دلسوز انقلابی بود که نمونه برجسته آن در شخصیت فردی متجلی است.

وی با تاکید به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اضافه کرد: در صورتی که آثار نویسندگان متعهد نبود جوانان امروزی به این درجه نسبت به دفاع مقدس و انقلاب اطلاع نمی یافتند.

نیکزاد معتقد است حرکت ادبی این گروه از نویسندگان حرکتی جهادی است که فرهنگ ایثار و شهادت را زنده و پایدار نگاه می دارد.

وی افزود: به دلیل اهمیت ارزشهای دینی و انقلابی نهفته در دفاع مقدس ضروری است نویسندگان ادبیات پایداری تمام اهتمام خود را برای حفظ ارزشهای دفاع مقدس به کار گیرند.

استاندار اردبیل معتقد است وجود شخصیتهایی مانند فردی به عنوان الگوی راه نویسندگان جدید است تا بتوانند تاثیر قابل توجه را در آثار ادبی خود بر جای گذارند.

وی افزود: در هر فعالیتی تعهد در درجه پایین اهمیت قرار گیرد، خسارت آن مشاهده خواهد شد.

خسارت مهلک بی توجهی به آثار هنری

نیکزاد ادامه داد: این خسارت در آثار ادبی و هنری به دلیل تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی مهلک و در برخی مواقع بی بازگشت است.

وی با بیان اینکه فردی نویسنده متعهد و مجاهد انقلابی بود، اضافه کرد: این مهم موجب شده است تا نویسنده ای همچون فردی از یک سو نور چشم رهبری بوده و از سویی مورد اعتراض و گلایه شبکه های خبری بیگانه از جمله بی بی سی باشد.

وی تاکید کرد: فردی با رعایت تعهد در قلم موجب شد بسیاری از نقشه های دشمنان نقش بر آب شده و در ادامه خنثی شود.

فردی افتخار مردم ولایی اردبیل است

استاندار اردبیل با یادآوری اینکه امیر حسین فردی فرزند دارالارشاد اردبیل است، تصریح کرد: این شخصیت برجسته افتخار مردم اردبیل و مردم ایران است.

وی متذکر شد: ضروری است سالانه مراسم یادبودی برای این نویسنده شهیر با هدف  آشنایی جوانان با افکار، بینشها و سبک زندگی وی فراهم شود.

کد خبر 2066485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha